Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dat laat weten. Want dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt hiervoor altijd telefonisch contact met ons opnemen of op het spreekuur komen. Is uw klacht langs deze weg niet voldoende opgelost, dan kunt u een klacht indienen via het digitale klachtenformulier. Het is ook mogelijk dit schriftelijk te doen. Hoe dat in z’n werk gaat staat in onze klachtenregeling.
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris via de SKGE. Deze zoekt samen met u naar een oplossing voor uw klacht en kan ook proberen te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u diegene vertelt, is vertrouwelijk. Als u contact wilt leggen met een klachtenfunctionaris kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.
Wanneer u er met uw huisarts en via bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de Geschilleninstantie Huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist), uit leden namens de patiƫnten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in onze wachtkamer en op www.skge.nl.